מחפש תשובה ל'חזרה בתשובה'

בראש של איציק / יצחק כהן,

פעיל חברתי ואקטיביסט של המקלדת

 

לא יודע להסביר זאת, אבל תמיד ריתקה אותי עד הצחיקה, תופעת 'החזרה בתשובה' המהירה , של כל מיני מפורסמים, שמצאו עצמם מאחורי סורג ובריח. זה יכול להיות עבריין כבד, עבריין זוטר, זמר שהעלים הכנסות, מפורסם שמעד בדרך כזו או אחרת בפני החוק ולא עלינו גם כאלה החשודים ברצח, בהרג בשוגג וכול'. כמעט תמיד, בדיון הראשון הנאשם יופיע רגיל, בדיוק הבא, כיפה גדולה לבנה או שחורה מכסה את ראשו, לדיון השלישי הוא כבר יגיע גם עם ציצית. ראיתי באיזה כתבה באינטרנט בעניינה של ענבל אור, אליה אתייחס בהמשך, ציטוט של עו"ד עודד הכהן שייצג בעבר את אור, מתייחס לתופעה וקורא לה 'מחלת הציציתיס'.  "כולם בטוחים שאם יגלו סימני דת, באיזשהו מקום בית המשפט יתייחס אליהם יותר טוב…".

אני באמת לא מאחל לאף אדם להגיע לסיטואציה כזו שהוא נזקק לחבוש כיפה או ללבוש ציצית, כדי להינצל מאימת הדין. אבל אותי תמיד עניין, מי הם אותם עורכי דין שממליצים ללקוחות שלהם, בשעתם הקשה, לנהוג כך. הם באמת מאמינים שהשופטים ישתכנעו מהליך הבזק של ה'החזרה בתשובה' שאותו נאשם עבר ? הם באמת משוכנעים שזה יכול להשפיע על השופטים או דעת הקהל בחוץ ? מאיפה בכלל נולדה האמונה או המחשבה שכיפה לבנה גדולה או ציצית שהונחה על בגדיו של הנאשם או החשוד, תביא לזיכויו המלא או החלקי או בכלל תשפיע על שיקול דעתו של השופט ?? אחרי הכל, לצערנו, יש גם חובשי כיפות ואפילו רבנים שהואשמו בעבירות כאלה ואחרות וחלקם אף ריצוי עונשי מאסר. אז אם לפי השיטה של 'מחלת הציציתיס' כפי שמכנה אותה עו"ד עודד הכהן, האם במקרה שלהם , צריך להתבצע נוהל הפוך ? אם הם עברו את העבירות, בהיותם דתיים ומאמינים, אולי עליהם להוריד את הכיפה, את המגבעת , את הציצית ואולי אפילו לגלח את זקנם ?? אולי ככה השופט יפחית מחומרת העונש, אם 'ייווכח' שהם 'חזרו בשאלה' ??

אני כמובן כותב את הדברים כדי להדגיש את האבסורד שבאקט הזה, שלא משנה כמה יכתבו וידברו עליו ונגדו, ימשיך להיות חלק בסיסי מהנחיות עורכי דין, ללקוחותיהם השונים. חזרה בתשובה היא עניין רציני, כבד משקל, מבוסס על שינוי פנימי אמוני שלעתים לוקח שנים ודורש עובדה מעשית ואמונית רבה. מעניין, מה יקרה אם יקום שופט יום אחד ויחליט לקנוס בסכום נכבד את הנאשם או את עורך דינו, ב'הטעייה מכונת' של השופט ? מעניין אם גם אז, ימשיכו אותם עורכי דין ממולחים לנקוט בצעד הזה, שלפחות לדעתי, יותר פוגע ממועיל לתופעת החזרה בתשובה המבורכת.

ועכשיו אני רוצה לגעת בתופעת ענבל אור. כולכם מכירים, מן הסתם, את השם. אשת הנדל"ן המיוחצנת שהאימפריה שהקימה קרסה בשנת 2016 והוגש נגדה כתב אישום בשל עבירות מס ועבירות מרמה, ובימים אלה מתנהל משפטה. נתקלתי לאחרונה בכתבה אודותיה, ומסתבר שגם היא "חזרה בתשובה", הולכת בבגדים צנועים וכיסוי לראשה. מקורביה טוענים כי הכל אמת ומדובר בחזרה בתשובה לכל דבר. מסתבר שבשנת 2018 לדבריה, היא חוותה מוות קליני, שבעקבותיו, החליטה לחזור בתשובה. היא הוסיפה לשמה שם אמצעי מרים, והחלה לפקוד קברי צדיקים ובתי כנסת. היא אפילו סיפרה בחודש שעבר לאיזו תוכנית אינטרנטית כי "הגעתי לעולם כדי לגאול את עם ישראל. אני לא אדם רגיל, את יכולה לקרוא לזה משיח, אני זו שאוביל את עם ישראל לגאולה, ליציאת מצרים בע"ה, הגעתי הנה לשליחות הזו בלבד". יש כמובן גם מי שיגידו שמשפטים כמו שאור השמיעה מלמדים על התמוטטות נפשית. אני לא נכנס לנפשו של בן אדם. מה שכן, תהיה ההכרעה בעניינה אשר תהיה. אם יום, שבוע או חודש אחרי, נראה את ענבל אור, שוב, משוחררת מהכיסוי ראש או הבגדים הצנועים,  מישהו חייב לקום ולהגיש נגדה תלונה על הונאה ושיבוש הליכי משפט או כל סעיף אחר שיתאים. בהחלט יכול להיות שהיא חזרה בתשובה, אבל אם חלילה יתברר שלא, ענבל אור הלכה צעד אחד רחוק מדי, עם תופעת ה'ציציתיס' או במקרה שלה ה'שביתיס'…

שבת שלום, חברים. בע"ה ניפגש גם בשבוע הבא עם עוד תובנות שרצות רק בראש שלי.

 

 

 

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
גלילה לראש העמוד

הד העיר - שפלה

כל יום ב׳

הד העיר - גוש דן

כל יום ה׳

הד העיר - מרכז

כל יום ד׳

הד העיר - דרום

כל יום ג׳

דילוג לתוכן