לפיד המחלוקת

בין קודש לחול/ טולי פיקרש

מאת Adi Cohen Zedek (עדי כהן צדק), CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=49617754

זה כבר הפך למסורת. בכל ליל שבועות, בזמן שבתי הכנסת ובתי המדרש, עמוסים ביהודים המקדישים את הלילה ללימוד תורה, גמרא, דרשות והרצאות, מתקיימים ברחבי הארץ מפגשים ליליים בין ציבור דתי, מסורתי ובעיקר חילוני, שמבקשים אף הם להשתתף ב'תיקון ליל שבועות' אבל כזה שיעסוק יותר בקירוב לבבות ואיחוי הקרעים בחברה. יש לברך על מסורת זו, שהולכת וגדלה משנה לשנה. במיוחד במציאות בה אנו חיים, ערב אחד בשנה שכמעט כל עם ישראל מתכנס, מי בבית הכנסת ומי במפגש אינטלקטואלי בקיבוצים או בתיאטרון 'צוותא' בתל אביב, תחת הכותרת 'הלימוד המרכזי' או 'תיקון ליל שבועות הגדול', בהחלט יכול לתרום לשיפור האווירה העכורה ממילא ששוררת כאן בשאר ימות השנה.

כותרות המפגשים כמו זה המתקיים ב'צוותא ' בתל אביב היא הרצון "לאחות את הקרעים והשסעים בחברה ולקדם שיח והידברות בין כל חלקי העם". משתתפים בו ובמפגשים דומים במקומות אחרים אלפים מכל גווני הקשות הציבורית. שרים, חברי כנסת, רבנים, עיתונאים, אנשי תרבות, מובילי דעה ועמך ישראל משמאל ומימין, דתיים וחילוניים.

אפשר להעריך שרבים מאותם משתתפים לא נמנים על הציבור הימיני, יותר סביר להניח שחלק לא מבוטל מהם אף מצביע בבחירות למפלגות שמאל ובמיוחד למפלגתו של יאיר לפיד 'יש עתיד'. למה אני מדגיש דווקא את מפלגתו של החליפי. כי חלפו כבר מספר שבועות מאז אותו רעיון מדהים שנתן לחדשות 12, בו אמר בסגנונו היהיר משהו, בצורה הכי פשוטה, קרה וברורה כי הוא לא שולל אפשרות שהקואליציה תסתמך על הרשימה המשותפת כדי להעביר את התקציב הבא, ועדיין לא הצלחתי להתאושש. אני זוכר שישבתי מול מסך הטלוויזיה, שמעתי את הדברים ונותרתי בהלם במשך דקות ארוכות. יושב פוליטיקאי זחוח, שתמיד לבוש בקפידה, אבל מקפיד פחות להגיע לטקסי יום הזיכרון, ומסביר לנו בנונשלנטיות כזו, כי אין לנו בעיה ל'צלוח הצבעות' כמו התקציב (ואולי בהמשך על כל ההצבעות) בעזרת קולותיהם של חברי הרשימה המשותפת, ששניים מחבירה הם כסיף וטיבי שמתעמתים ומכים שוטרים ואחת המפלגות המרכיבות את הרשימה, כידוע, היא מפלגת בל"ד. מבחינת לפיד הסכנה הגדולה למדינת ישראל היא לא קואליציה רעועה, נעדרת רוב פרלמנטרי המתכוונת להיעזר בחברי כנסת שהאשימו את חיילי צה"ל ב'רצח' עיתונאית, שאחד מחבריה בעבר הבריח טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא ואולי המוכר מכולם, עזמי בשארה, נחשד בריגול לטובת החיזבאללה וממשיך מקטאר להפיץ את שנאה ואנטישמיות כלפי מדינת ישראל, אלא איתמר בן גביר. כן כן, מבחינת לפיד "הסכנה הכי גדולה למדינת ישראל היא ממשלת בן גביר- ביבי".

אני בהחלט מברך על מפגשי 'תיקון ליל שבועות' בהשתתפות אנשי שמאל וימין, אבל אם חלפו מספר שבועות מאז הודיע לפיד (גם אם לא במילים מפורשות) כי מבחינתו בל"ד לגיטימית ובן גביר לא, והמדינה לא הזדעזע ואף אחד מחבריו בשמאל- לא קם ואמר לו- עד כאן !! יש גבול לאובססיה האישית שלך למחוק את ה'חליפי' ולהישאר עם רק עם התואר ראש ממשלה, אני לא באמת רואה טעם במפגשים כאלה. השבר האידיאולוגי, שעיקרו באשמת 'ימינה', הוא כה עמוק ורציני, ששום מפגש 'הידברות' וזריקת סיסמאות על 'איחוי קרעים וקידום הידברות בין חלקי העם' לא יצליחו לרפא את המצב.

רבים מאשימים, בצדק, את נפתלי בנט בהפרת כל ההבטחות לבוחריו. הוא הרוויח ביושר את המתקפות נגדו. אבל שיהיה ברור. החליפי יאיר לפיד, הפר לא פחות הבטחות מבנט, אולי יותר. אם בשביל להגיע לכורסה הנכספת של ראש הממשלה הוא מוכן ל"היעזר" בבל"ד ושאר חברי הרשימה המשותפת, מי יודע מה יהיה כאשר הוא יהפוך לראש ממשלה בפועל ?? האיש כבר הוכיח כי אין לו שום בעיה לחצות כל קו אדום, בדרך למימוש שאיפותיו האישיות.

רבים בימין כעסו על חברי ה'ציונות הדתית' שלא היו מוכנים בזמנו ל'הבליג' או ל'הסכים' לכניסת רע"ם לממשלה בראשות נתניהו. כאשר אנחנו רואים היום את השפל המוסרי אליו הגיעה ממשלת בנט-לפיד-עבאס, שנשענת על 'מועצת השורא' או מקבלת הוראות ממלך ירדן לגבי הר הבית (גם אם הם יכחישו זאת) וביום שחבריה מאשימים את חיילי צה"ל ב'רצח' עיתונאית, שר החוץ של מדינת ישראל מודה בראיון טלוויזיוני כי אין לו בעיה להיעזר בקולות 'הרשימה המשותפת' בהצבעות, זה אולי המקום לבקש סליחה מחברי 'הציונות הדתית' שהזהירו בדיוק, מהמציאות המוטרפת, המתרחשת ממש בימים אלה.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
גלילה לראש העמוד

הד העיר - שפלה

כל יום ב׳

הד העיר - גוש דן

כל יום ה׳

הד העיר - מרכז

כל יום ד׳

הד העיר - דרום

כל יום ג׳

דילוג לתוכן