אחר מיטתו של אביהם הגדול של ישראל זצוקללה"ה

הרב חיים הורביץ, רב שכונת צהלה בתל אביב

 איש המלאך נעלם !

 

הייתי שם…הייתי שם בין ההמון הכאוב בין ההמון השבור בין מאות אלפי היתומים שצעדו בדממה אחר מיטתו הקדושה של הענק שבענקים מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל.

וכן, אני כמו כולם מסרב להאמין כי אנו מלווים אותו בדרכו האחרונה, מלווים את רבן של ישראל גאון הגאונים שסדר יומו החל בחצות הלילה והסתיים כשעתיים לפני חצות הלילה , חישבתם נכון 22 שעות ביממה של לימוד תורה בשקיקה, בשמחה , בחיוך משל היה זה יומו הראשון.

אחר מיטתו של אבינו הגדול שקיבל את כולם אבל את כולם באהבה ,בחום ובחיוך ואשר ברכותיו יצאו מפה קדוש ופעלו גדולות ונצורות.

מנסה לעכל כי הבית ברחוב רשב"ם 23 כבר אינו כתובת לשפוך שם את הלב , כבר אינו תל תלפיות להיכנס שבורים ולצאת מחוזקים

האמת שכלל וכלל לא באדם עסקינן אלא במלאך …מלאך אלוקים שחי בינותינו 94 שנים

מלאך שמימיו לא התאונן על כאב או על צורך כל שהוא של צמא או רעב. מלאך שלא פסק פיו הקדוש מלהגות בתורה הקדושה על כל חלקיה ורבדיה.

מין מלאך כזה שהיה בדמות אדם, שתמיד כאשר הרופא היה שואל אותו מה כואב לך (וכאב לו) היה עונה "כואב לי שמפריעים לי ללמוד"… דמות אלוקית אפופת שתיקה ומלאת שמחה שעיניו החודרות ומבטו הבלתי יסולא בפז אמר הכל.

 

זכורני מוצאי שבת אחד חורפי שנכנסתי לחדרו הטהור והוא כדרכו עסק בתורה , ניסו לומר לו שאני הגעתי ושיש לי איזושהי בקשה אבל הוא כלל לא שמע, הוא היה אי שם בעליונים.

 

כמחצית השעה ישבנו שם ודיברנו ורמזנו וניסינו שיבין כי ישנם אנשים, אבל הוא היה עמוק עמוק בתוך הלימוד…נושם אוויר פסגות צח. ואז כשלרגע הרים את עיניו היוקדות מספר הלימוד והביט בי השתתקתי. משהו בי הרגיש כי אין צורך יותר לבקש או לשאול לשתף או לבכות כי הוא היה שם בשבילי במבט חם אוהב מלבב ומחזק.

בו"ה( ברכה והצלחה ) הוא אמר וזה פעל עולמות שידד מערכות והביא ישועות.
הוא אמר ויהי…. צדיק גוזר ובורא עולם מקיים כך זה היה בכל תחום על כל בקשה או פניה. גם כאשר נכנסתי לבקש ברכה לזיווג על בתי היקרה הוא אמר מילה אחת "בקרוב" ואכן כך קרה. חודש ימים לאחר מכן הגענו אליו לשתות 'לחיים' עם חתני.

 

חבר קרוב שלי שציפה שנים רבות לילדים הגיע לרב ושפך את ליבו והרב אמר לו 'אתה עושה הבדלה על יין ' ? מגיע לך בנים ….והופיעו 2 בנים לעולם.

מאות אלפי הסיפורים והמופתים עוד ידוברו ויסופרו , אך הרב היה איש גדול וענק מעבר לכל סיפור הוא היה הסיפור בעצמו
והסיפור הזה נדם !
ואיש המלאך נעלם !
ואנו נותרנו יתומים, שבורים והמומים.

מה שנותר לנו הקטנים זה לנסות ולצעוד ולו צעד אחד בדרכיו לנסות אולי במעט למלא את החלל בתורה, ביראה,  בתפילה באהבת ישראל שהייתה מנת חלקו.
ואולי רק לנסות ולהתחכות אחר מידותיו של איש שמימיו לא כעס ולא הרים את קולו ולא משנה מה התחולל בתוכו. כי התורה כוללת כל הטובות שבעולם.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

 

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
גלילה לראש העמוד

הד העיר - שפלה

כל יום ב׳

הד העיר - גוש דן

כל יום ה׳

הד העיר - מרכז

כל יום ד׳

הד העיר - דרום

כל יום ג׳

דילוג לתוכן