בלעדי: הפגנת הימין בכיכר הבימה/ טולי פיקרש

המקובל הרב יצחק בצרי מסביר ל'הד העיר תל אביב' למה הגיע, לראשונה בחייו, להפגנה פוליטית

"אנחנו במלחמה. מנסים למחוק את הזהות היהודית שלנו, אסור לעמוד מנגד"

לאורך שנים ניסו המפלגות החרדיות וגם כל מיני רשימות ומועמדים בבחירות לכנסת, לגייס את גדול המקובלים ראש ישיבת השלום הרב דוד בצרי ואת בנו המקובל העולה הרב יצחק בצרי. הבטיחו להם הבטחות מפליגות, שלחו שליחים שונים לישיבה, אבל דלת הישיבה שפתוחה תמיד לכולם, נסגרה ברגע שהפוליטיקה עמדה בכניסה. הקו שהנהיג ראש הישיבה היה דומה לזה של העדה החרדית. לא מתערבים בפוליטיקה, לא מביעים תמיכה במי מהמועמדים ובטח לא משתתפים בעצרות או הפגנות פוליטיות. לכן, כל מי שקצת מכיר את ההיסטוריה של המקובלים לבית בצרי, לא האמין כאשר ראה את המקובל הרב יצחק בצרי נוטל חלק ואף נושא דברים בעצרת הימין שהתקיימה שבוע שעבר בכיכר הבימה בתל אביב, תחת הכותרת : "עוצרים את הפגיעה בזהות היהודית של המדינה".

בשיחה עם 'הד העיר תל אביב' מסביר המקובל הרב יצחק בצרי מדוע החליט, לראשונה בחייו, להגיע להפגנה פוליטית, אם כי לא מפלגתית. "זה נכון. אני ומור אבי מעולם לא השתתפנו או הסכמנו להגיע לעצרת פוליטית של מפלגה כזו או אחרת. הפעם זה היה שונה. אנחנו במלחמה, מנסים למחוק את הזהות היהודית שלנו ובמצב כזה אסור לעמוד מנגד", הסביר הרב בצרי את החלטתו.

ש: מתי נפלה אצלך ההחלטה להשתתף ואף לשאת דברים בעצרת הימין ?

המקובל הרב בצרי: "זה התחיל בפניה של מארגני העצרת  לארגון הידברות . הם ביקשו לשלוח נציג בכיר של הארגון לאור אופי וחשיבות ההפגנה. בהידברות הטילו עליי את המשימה. התלבטתי אם ללכת או לא, אבל הפור נפל אצלי בזמן הדלקת נר שמיני של חנוכה. הבטתי בנרות ובראשי חלפה המחשבה שבדיוק כמו בתקופת החשמונאים מול היוונים, היה ניסיון למחוק כל זהות וסממן יהודי. אז איך אני, שחורש את הארץ לאורכה ולרוחבה ימים כלילות בניסיון להגביר את היהדות ולהביא עוד ילד לומר שמע ישראל ועוד מבוגר לשמור שבת, יכול לעמוד מנגד ??? אז הסכמתי להגיע לעצרת , כמובן שלא דיברתי פוליטיקה כי אנחנו לא מתערבים בפוליטיקה. זעקתי את זעקת היהדות שהולכת ונרמסת לנגד עינינו . ממש כמו בתקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי בימי הבבלים, היוונים, הרומאים, המואבים ועוד. כל העמים האלה נעלמו, נמחקו ועם ישראל זה דבר פלאי נשאר חי וקיים. ניצחנו את כולם ובחסדי ה' ננצח גם הפעם, למרות שהמערכה מאוד לא פשוטה. אנחנו מתמודדים מול ארגונים חזקים ועתירי ממון מארה"ב ואירופה שעושים הכל כדי למחוק את הזהות היהודית שלנו. בארה"ב זה כבר מגיע לממדים מזעזעים של אחוזי התבוללות חסרי תקדים".

אחד מרגעי השיא בעצרת הימין היה מעמד קריאת 'שמע ישראל' המוני שהוביל המקובל בצרי. הרב משחזר בפנינו את הרגע הזה :"לעמוד בכיכר הבימה בתל אביב ולזעוק עם רבבות אנשים 'שמע ישראל' היה קידוש השם מרטיט. לא הצלחתי להירדם באותו הלילה מההתרגשות שאחזה בי. אני חושב שזו הייתה תשובה ניצחת לכל אותם מבקשי רעתנו, שאנחנו ננצח אותם והמדינה הזו תמשיך להיות יהודית ועוד ועוד ילדים יאמרו מדי יום 'שמע ישראל' עוד יהודים יניחו תפילין , ישמרו שבת ויאכלו רק כשר. מבקשתי רעתנו אומרים אל תניחו תפילין בתל אביב ואנחנו מניחים. אמרתי בעצרת ואני אומר זאת שוב כאן- אני מתפלל שכל הפוליטיקאים משמאל יחזרו בתשובה".

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
גלילה לראש העמוד

הד העיר - שפלה

כל יום ב׳

הד העיר - גוש דן

כל יום ה׳

הד העיר - מרכז

כל יום ד׳

הד העיר - דרום

כל יום ג׳

דילוג לתוכן